Träning  

yoga

FLEX

Flex soft är ett fokuserat och lugnt pass där vi mjukar upp och tränar rörlighet med extra hänsyn till kroppen. Flex soft är också perfekt rörlighetsträning för dig som känner dig stel och ovan. Vi utgår ifrån utvalda övningar för hela kroppen och strävar efter kroppsmedvetenhet. Vi utvecklar även stabilitet och balans. Softpasset är varsamt, men inte försiktigt.

Flex Träna och utmana kroppens naturliga flexibilitet. Mjuka upp och sträck ut musklerna en i taget, eller i övningar för hela kroppen. Träningen fokuserar på dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. För dig som är igång med träningen och vill jobba med rörlighet. 

Flex45 För dig som är morgonpigg och vill börja dagen med rörlighetsträ­ning. Samma upplägg som originalpasset, men något kortare. 

IntervallFlex Kombipass med en inledande högintensiv intervalldel med styrka och kondition följt av en Flexdel. Passar dig som är vältränad och verkligen vill få en helhetsupplevelse. 

YOGA

Yoga soft  Ett lugnt driv i träningen, ett skönt flöde mellan de olika momenten, t ex finns det mer ställtid och mer tid för att hinna uppleva, förstå och vid behov anpassa övningen.Övningar och upplägg är utvalda för att ge möjlighet till skonsam och tillgänglig utmaning (med avseende på t ex belastning och utgångsposition).

Yoga Fysisk, lugn och meditativ yoga med klassiska och trygga yogaövningar för andning, rörlighet, styrka och balans. Upplev närvaro, ökad medvetenhet och stillhet. Passar även nybörjare. 

Yoga energy vänder sig till dem med yogavana och som söker en mer fysiskt utmanande yoga. Det kan vara medlemmar som redan gått på vårt Yoga-pass en tid och känner att de vill ha och klarar av en större utmaning, eller de som har erfarenhet av yoga från annat håll. Vi yogar i ett energihöjande flöde med harmoni i andning och rörelse, och växlar mellan dynamiska sekvenser och att stanna tillräckligt länge i positionerna för att kunna fördjupa dem. 

YogaRun Ett pass som kombinerar lätt löpning med enklare yoga där alla kan vara med oavsett träningserfarenhet. Löpstäckan på ca 5km delas upp i ca 4-5 etapper där ni mellan etapperna utför mjukgörande yogasekvenser.